Searching...
Monday, September 29, 2014
2:13 AM 0

Kapal Titanic Terkenal Kerana Karam Dilautan,Tetapi Ada Perkara Yang Anda Tidak Ketahui Disebalik Kejadian Itu!!!!!!

Jika anda telah menonton filem "Titanic," anda mungkin berfikir anda seorang pakar dalam semua perkara Titanic (Terutamanya hero filem Leonardo DiCaprio). Tetapi Anda tidak tahu, terdapat banyak hal dalam filem yang tidak disentuh atau diceritakan. Hari ini, kami akan menjelaskan secara terperinci mengenai perkara-perkara yang mungkin anda saksikan didalam filem tetapi tidak diluar filem!

Jika dilihat didalam filem, Titantic adalah sebuah kapal yang besar, penuh dengan harapan dan janji juga kekeluargaan. Bayangkan keadaan ketika ianya tenggelam. Ia semestinya peristiwa yang sangat dahsyat.Di sini kami diceritakan serba sedikit tentang  apa yang anda tidak tahu tentangnya :

1) Bot kecemasan sepatutnya boleh digunakan oleh penumpang dan mereka sepatutnya diberitahu tentang keselamatan oleh anak kapal untuk kes-kes kecemasan jika berlaku tetapi ianya telah dibatalkan.Ia dibatalkan Sehari sebelum kapal itu tenggelam


2.) Ingatkah anda didalam adegan dalam filem di mana pemuzik terus bermain dikala kapal itu sedang tenggelam? Ini sebenarnya yang berlaku. Mereka terus bermain berjam-jam padahal kapal itu tenggelam sedikit demi sedikit.


3.) Milton Hershey, Hershey penemu makanan (coklat), mempunyai tiket untuk melayar diatas Titanic tetapi membatalkan tempahan itu kerana mesyuarat perniagaan.


4) Penumpang Jepun yang masih hidup dan bila mereka kembali ke Jepun,mereka dianggap pengecut kerana mereka tidak mati bersama seluruh penumpang yang lain.


5) Penggunaan 4 corong kapal pada Titanic itu hanya untuk kebanggaan sahaja. Hanya 3 daripadanya boleh digunakan, salah satu daripada 4 corong itu hanya untuk menunjukkan kehebatan kapal itu berbanding kapal-kapal yang lain.


6) Bajet untuk filem "Titanic" adalah sebenarnya lebih tinggi berbanding cerita Titanic yang sebenar.


7) Aisberg yang menenggelamkan kapal Titanic ketika memulakan pelayaran,dikatakan wujud sekitar 1000 tahun S.M.


8) Sebuah kapal"The California" adalah paling hampir dengan kapal Titanic,tetapi tidak dapat memberi bantuan untuk menyelamatkan penumpang disebabkan oleh kelewatan  komunikasi antara kapal.


9) Ketua Cheff yang bekerja di dapur kapal Titanic ketika itu terselamat dari terus membeku,kerana dia telah minum banyak alkohol,dan ia memelihara organnya selama 2 jam.Dia kemudian diselamatkan.


10.) Titanic adalah satu-satunya kapal mewah yang pernah tenggelam disebabkan aisberg.


11) Kebanyakan bot kecemasan di atas kapal yang telah digunakan  tidak menampung jumlah kapasiti penumpang yang terdapat didalam kapal Titanic.Jika ianya cukup sudah pasti ia dapat menyelamatkan lebih ramai penumpang.



12) Kemalangan kapal Titanic boleh dielakkan jika kapten kapal mendapat informasi mengenai iceberg 30saat sebelum pelanggaran.




"30 saat".Hanya 30 saat yang diperlukan untuk membuat keputusan bagi mengelak tragedi.

Ianya Sukar Dipercayai!

0 comments:

Post a Comment